Knitting and Crochet Forum banner
1 - 20 of 37 Posts

Londonlady

· Registered
4,907 Posts
Discussion starter · #1 ·
Wat me erg verrast heeft, is dat ik dit jaar items die ik een aantal jaren geleden heb gemaakt, ongedaan heb gemaakt. Naast het breien van nieuwe items heb ik twee sjaals en een omslagdoek ongedaan gemaakt omdat ik de vorm van de sjaals niet mooi vond en de kleuren van de omslagdoek te fel/helder waren. Ik heb het garen van een van de sjaals opnieuw gebreid tot een omslagdoek omdat ik die nu waarschijnlijk vaker zal dragen, het gebruikte garen van een andere sjaal op Ebay verkocht, en het garen van de omslagdoek wacht op een beslissing wat ermee te doen, dus in de tussentijd ben ik nu de Einstein Coat hieronder ongedaan aan het maken, wat er een is van de twee die ik 7/8 jaar geleden heb gemaakt. Ik heb hem nog nooit gedragen en weet dat ik dat nooit zal doen. Gisteravond begonnen en halverwege het ontrafelen. Ik ben van plan om een vest-cum-slipover te maken als een extra laag in de wintermaanden, aangezien dit een dik garen is (kan het niet meer kopen) en mijn patroon voor een dik garen is. Totaal verschillende garens, hoewel de steekverhouding/naalden hetzelfde zijn, dus duim voor me.

Linda xx

P.S. Ook verlangde ik ernaar om iets in tweedgaren te breien, dus in plaats van nieuw te kopen, kwam deze jas in me op. Het garen is Knoll Soft Donegal Chunky.

Ja, ik heb onlangs mijn lichtgewicht hipster-sjaal van Joji Locatelli gebreid. Het garen was erg gekruld, dus ik heb het gewassen voordat ik het opnieuw op de cake deed.

Discussion starter · #4 ·
Ja, ik heb onlangs mijn lichtgewicht hipster sjaal van Joji Locatelli getinkt. Het garen was erg gekruld, dus ik heb het gewassen voordat ik het opnieuw op de klos deed.
Ik vroeg me af of ik het garen van de jas van tevoren moest wassen, maar omdat het volumineus is, laat ik het misschien wel zitten. De omslag die ik heb losgemaakt is 100% kasjmier, dus ik heb besloten die door te spoelen. Ik heb tot nu toe 3 bollen gespoeld en zal de rest in de loop van de tijd doen, want het kost tijd om strengen van de bollen te vormen, bandjes aan te brengen, te spoelen en vervolgens op te hangen om te drogen. Wat ik tot nu toe heb gedaan, heeft het garen bijna als nieuw gemaakt en ik heb geen haast om het opnieuw te breien.

Ik heb onlangs een denksessie gehad. Meestal kleine items die half af waren en waar ik de interesse in had verloren. Het garen was prima om opnieuw te gebruiken zonder te wassen. Ik herinner me vele jaren geleden een oudere dame die handgebreide items van rommelmarkten meenam. Ze zouden in die tijd meer wolgehalte hebben gehad. Ze haalde ze altijd uit elkaar, wikkelde ze in strengen, waste ze en hing ze op haar lijn om te drogen. Ze breide vroeger echt dikke lange herensokken in een veelvoud aan kleuren. Alle mannen die ze kende kregen een paar of twee, ze hielden ervan omdat het geweldige laarzensokken waren in de winter.

Ik heb het ooit gedaan. Het was een ingewikkeld Aran-gebreid vest van tweedwol uit Ierland. Ik was altijd van plan om het garen opnieuw te breien, maar uiteindelijk doneerde ik het bij een garenopruiming.

Discussion starter · #10 ·
Als ik een mooi afgerond project heb dat ik niet wil, vraag ik rond totdat ik iemand vind aan wie ik het kan geven. Ik verspil mijn tijd en steken niet.
Mijn twee dochters zouden geen van mijn gebreide items willen, niet omdat ze ze niet leuk vinden, maar meer omdat ze zich altijd warm voelen, heetbloedig, zelfs in de winter. Ik weet niet wie ik anders moet vragen, want ik heb een heel kleine familie, dus in het verleden heb ik items aan liefdadigheidswinkels gegeven, maar die hebben regels en voorschriften voor handgebreide items.

Discussion starter · #11 ·
Het heeft geen zin om een kledingstuk te breien van mooi garen en het niet te dragen, ik hoop dat je het opnieuw breien leuk vindt, de kleur van de Einstein-jas is echt lief, dus wat je daar ook van maakt, zal ook lief zijn.
Bovendien geen geld uitgegeven aan mooi garen.😁
Ik ben het helemaal eens met je eerste zin. Ik ben dol op het uitgeven van geld aan nieuw garen en in de loop der jaren heb ik een aantal hele mooie gekocht, maar ik moet zeggen dat er momenteel niet veel is dat mijn naam roept, vandaar mijn reden denk ik om een aantal items die ik niet draag ongedaan te maken en ze om te zetten in iets dat ik hopelijk wel zal doen - lol.

Jouw onderwerp is precies wat ik de laatste tijd heb gedaan. Ik heb een trui ontrafeld die ik een paar jaar geleden had gemaakt. Hij was veel te groot. Het garen was krullend, maar ik heb ermee gebreid. Ik ben net klaar met het breien en naaien van de naden van de nieuwe trui. Ik denk dat deze wat strak zit. Zucht. Hopelijk past hij na het blokken wat losser.

Ik heb een paar items opnieuw gebreid en sommige daarvan heb ik meer dan eens gedaan, omdat de wol pure wol was. Ik zou het echter niet met synthetisch materiaal doen.

• Like
Reactions: glasgowgal
Discussion starter · #14 ·
Ik ben misschien aan het recyclen, maar er komt wat nieuw garen aan, hopelijk eind van de maand. Ik koop meer handgeverfde garens dan commercieel geproduceerde en onlangs zag ik garen dat ik mooi vond en dat in pre-order is van een handverver waar ik al eerder van heb gekocht en een andere reden voor mij om te kopen is dat veel van onze kleine bedrijven lijden. Ten eerste omdat ze vanwege de nieuwe EU-regelgeving GPSR (link hieronder) de verkoop aan EU-landen en Noord-Ierland hebben moeten stopzetten, tenzij ze er een manier voor kunnen vinden vanwege de kosten, en nu maakt een andere handverver zich zorgen over de Amerikaanse tarieven en mogelijke kosten aan de andere kant.

Onlangs heb ik geëxperimenteerd met zomerhoeden van katoenen garens. Ik dacht dat ik een geschikt garen had gekozen, maar ik ben niet blij met mijn resultaten. Ik ga het afbreken en de katoen opnieuw breien tot washandjes of een draagtas. Je jas is prachtig…fantastisch werk!😀

• Like
Reactions: glasgowgal
Onlangs heb ik geëxperimenteerd met zomerhoeden van katoenen garens. Ik dacht dat ik een geschikt garen had gekozen, maar ik ben ontevreden met mijn resultaten. Ik ga het afgeknipte deel uithalen en het katoen opnieuw breien tot washandjes of een draagtas. Je jas is prachtig…fantastisch werk!😀

Mijn twee dochters zouden geen van mijn gebreide spullen willen, niet omdat ze ze niet leuk vinden, maar meer omdat ze het altijd warm hebben, een heetbloedig gevoel, zelfs in de winter. Ik weet niet wie ik anders moet vragen, want ik heb een heel klein gezin, dus in het verleden heb ik spullen aan liefdadigheidswinkels gegeven, maar ze hebben regels en voorschriften voor handgebreide spullen.
Ik vraag vrienden, buren en collega-muzikanten die mijn maat hebben. Ik heb geen familie.

Het grootste item dat ik heb getinkerd en hergebruikt, was een gebreide jurk waar mijn dochter uitgroeide (en geen babyjurk, maar een van 12 jaar oud!) Ik heb nog een beetje van dat roze/paarse/bonte volumineuze garen, maar de rest ging verder in nieuwe levens in mutsen, haarbanden, etc.!

Mijn twee dochters zouden geen van mijn gebreide items willen hebben, niet omdat ze ze niet leuk vinden, maar meer omdat ze het altijd warm hebben, heetbloedig zijn, zelfs in de winter. Ik weet niet wie ik anders moet vragen, want ik heb een heel kleine familie, dus in het verleden heb ik items aan Charity Shops gegeven, maar ze hebben regels en voorschriften voor handgebreide items.
❗Wat voor regels en voorschriften? Ik zou het begrijpen als onwasbare items zoals knuffels en kussens worden geweerd, maar die worden hier nog steeds gedoneerd en verkocht. Handgebreide/gehaakte dekens van alle maten, baby- tot oversized truien en sjaals voor volwassenen zijn altijd beschikbaar. Een liefdadigheidswinkel aan de overkant van de straat heeft me de afgelopen decennia ervan weerhouden om garen in de detailhandel te kopen. Ik kan bijna altijd garen vinden of iets slecht gemaakt om te ontrafelen. Ik zal nooit zonder garen komen te zitten!

1 - 20 of 37 Posts