Knitting and Crochet Forum banner
1 - 20 of 54 Posts

gramknits

· Registered
16,999 Posts
Discussion starter · #1 ·
Ik wilde een schuursponsje van het formaat van een Brillo Pad, dus ik bedacht mijn eigen patroon. Na een paar pogingen besloot ik het haakgaren toe te voegen aan het schuursponsjesgaren om het type pad te krijgen dat ik wilde. Hier is mijn patroon.

Materialen
Red Heart Scrubby Yarn
Aunt Lydia’s Fashion Crochet Thread
US maat K haaknaald

Patroon
Houd één draad van elk bij elkaar, begin met een slipknoop en haak 4 steken. Hecht met een halve vaste in de eerste ketting om een ring te vormen.

Ronde 1: Ch1, 6 v in het midden van de ring, hv in de eerste v = 6 v.
Ronde 2: Ch1, 2 v in elke v rondom, hv in de eerste v van de ronde. = 12 v.
Ronde 3: Ch 1, *2 v in de volgende st, 1 v in de volgende st, herhaal vanaf * rondom, hv in de eerste v van de ronde = 18 v.
Ronde 4: Ch1, *2 v in de volgende st, 1 v in de volgende 2 st, herhaal vanaf * rondom, hv in de eerste v van de ronde = 24 v.
Rondes 5 & 6: Ch1, 1 v in elke v rondom, hv in de eerste v.
Ronde 7: Ch1, *v 2 sam, v 2, herhaal vanaf * rondom, hv in de eerste v van de ronde = 18 v.
Ronde 8: Ch1, *v 2 sam, v 1, herhaal vanaf * rondom, hv in de eerste v van de ronde = 12 v.
Ronde 9: Ch 1, *v 2 sam, herhaal vanaf * rondom, hv in de eerste v van de ronde = 6 v.

Knip zowel garen als draad af en knoop ze af. Verberg de uiteinden door ze in het midden van het schuursponsje te trekken.

Attachments

gramknits said:
Ik wilde een schuurspons ter grootte van een Brillo Pad, dus ik heb mijn eigen patroon bedacht. Na een paar pogingen besloot ik het haakkatoen aan het schuurgaren toe te voegen om het type pad te krijgen dat ik wilde. Hier is mijn patroon.

Materialen
Red Heart Scrubby garen
Aunt Lydia’s Fashion haakkatoen
US maat K haaknaald

Patroon
Houd één draad van elk samen, begin met een slipknoop en haak 4 steken. Halve vaste in de eerste ketting om een ring te vormen.

Ronde 1: Ch1, 6 v in het midden van de ring, hv in de eerste v = 6 v.
Ronde 2: Ch1, 2 v in elke v rondom, hv in de eerste v van de ronde. = 12 v.
Ronde 3: Ch 1, *2 v in de volgende st, 1 v in de volgende st, herhaal vanaf * rondom, hv in de eerste v van de ronde = 18 v.
Ronde 4: Ch1, *2 v in de volgende st, 1 v in de volgende 2 st, herhaal vanaf * rondom, hv in de eerste v van de ronde = 24 v.
Rondes 5 & 6: Ch1, 1 v in elke v rondom, hv in de eerste v.
Ronde 7: Ch1, *v 2 sam, v 2, herhaal vanaf * rondom, hv in de eerste v van de ronde = 18 v.
Ronde 8: Ch1, *v 2 sam, v 1, herhaal vanaf * rondom, hv in de eerste v van de ronde = 12 v.
Ronde 9: Ch 1, *v 2 sam, herhaal vanaf * rondom, hv in de eerste v van de ronde = 6 v.

Knip zowel garen als draad af en knoop ze af. Verberg de uiteinden door ze in het midden van de schuurspons te trekken.
Bedankt voor het delen. Ik heb deze gemaakt, maar ik heb het haakkatoen en tule (sp) gebruikt. De mijne hebben jarenlang meegaan. Ik zal het op jouw manier moeten proberen. Nogmaals bedankt.

OH! Hotdog! Geweldig patroon! Precies wat ik ook nodig heb! Bedankt! Hoe vind je de tijd??? :) Mijn sokken zijn al MMmmm keer uitgehaald...probeer een nieuw kantpatroon... en verdomde tv. LOL OOOP... gevallen..

Dat ziet er veel beter uit dan degene die ik probeerde met Bernat katoen en Scrubby. De mijne werd te zwaar en was moeilijk uit te wringen. Ik zal die van jou moeten proberen.

Discussion starter · #13 ·
missjg said:
OH! Hot Dog! Great Pattern! Just what I need too! Thank U! How do you find the time??? :) My socks frogged MMmmm times already...trying new lace pattern... and dang TV. LOL OOOP... dropped..
Ik heb dit in het voorjaar gemaakt, maar ben vergeten te posten! Ik maak echter wel vorderingen met andere dingen. Heb de sjaal af, maar moet hem blokken voordat ik hem plaats en het is een cadeau voor oktober, dus ik heb geen haast, ben gewoon blij dat het haken ervan klaar is!

Discussion starter · #14 ·
Butterfly1943 said:
Dat ziet er veel beter uit dan die ik probeerde met Bernat katoen en Scrubby. De mijne werd te zwaar en moeilijk uit te wringen. Ik zal de jouwe moeten proberen.
Ik heb ook #4 gewicht katoen geprobeerd en vond het te zwaar en omvangrijk, dus besloot ik in plaats daarvan garen te proberen.

Discussion starter · #15 ·
ljsb3 said:
Ik vind dit leuk - zal moeten controleren of ik maat 3 in mijn bad heb - weet dat ik maat 10 katoen heb - hmm misschien dat zou kunnen werken?
Ik zou het proberen. Ik had er helemaal geen, dus maat 3 leek de volgende stap om te proberen.

Discussion starter · #16 ·
Bedankt allemaal, zo blij dat je het patroon leuk vindt. Ik weet niet hoe lang het mee zal gaan en ik gebruik niet echt veel schrobbers, maar tot nu toe heeft het een paar maanden standgehouden.

gramknits said:
Ik heb dit in de lente gemaakt, ben alleen vergeten te posten! Ik maak wel vorderingen met andere dingen. Heb de sjaal af, maar moet hem blokken voordat ik hem plaats en het is een cadeau voor oktober, dus ik heb geen haast, ben gewoon blij dat het haken ervan klaar is!
Oh, ik ben er nog steeds dol op! Je doet het beter dan ik! Mijn kleinzoon is hier aan het schilderen en kan zijn hoodie niet blokken met hem in de buurt, dus dat staat (weer) in de wacht... speel met een paar sokken die vaker zijn uitgehaald dan gebreid. :) Ik zou het moeten doen, maar op deze leeftijd... pfftt wat gedaan wordt, wordt gedaan! :)

1 - 20 of 54 Posts