Ik wilde een schuursponsje van het formaat van een Brillo Pad, dus ik bedacht mijn eigen patroon. Na een paar pogingen besloot ik het haakgaren toe te voegen aan het schuursponsjesgaren om het type pad te krijgen dat ik wilde. Hier is mijn patroon.
Materialen
Red Heart Scrubby Yarn
Aunt Lydia’s Fashion Crochet Thread
US maat K haaknaald
Patroon
Houd één draad van elk bij elkaar, begin met een slipknoop en haak 4 steken. Hecht met een halve vaste in de eerste ketting om een ring te vormen.
Ronde 1: Ch1, 6 v in het midden van de ring, hv in de eerste v = 6 v.
Ronde 2: Ch1, 2 v in elke v rondom, hv in de eerste v van de ronde. = 12 v.
Ronde 3: Ch 1, *2 v in de volgende st, 1 v in de volgende st, herhaal vanaf * rondom, hv in de eerste v van de ronde = 18 v.
Ronde 4: Ch1, *2 v in de volgende st, 1 v in de volgende 2 st, herhaal vanaf * rondom, hv in de eerste v van de ronde = 24 v.
Rondes 5 & 6: Ch1, 1 v in elke v rondom, hv in de eerste v.
Ronde 7: Ch1, *v 2 sam, v 2, herhaal vanaf * rondom, hv in de eerste v van de ronde = 18 v.
Ronde 8: Ch1, *v 2 sam, v 1, herhaal vanaf * rondom, hv in de eerste v van de ronde = 12 v.
Ronde 9: Ch 1, *v 2 sam, herhaal vanaf * rondom, hv in de eerste v van de ronde = 6 v.
Knip zowel garen als draad af en knoop ze af. Verberg de uiteinden door ze in het midden van het schuursponsje te trekken.
Materialen
Red Heart Scrubby Yarn
Aunt Lydia’s Fashion Crochet Thread
US maat K haaknaald
Patroon
Houd één draad van elk bij elkaar, begin met een slipknoop en haak 4 steken. Hecht met een halve vaste in de eerste ketting om een ring te vormen.
Ronde 1: Ch1, 6 v in het midden van de ring, hv in de eerste v = 6 v.
Ronde 2: Ch1, 2 v in elke v rondom, hv in de eerste v van de ronde. = 12 v.
Ronde 3: Ch 1, *2 v in de volgende st, 1 v in de volgende st, herhaal vanaf * rondom, hv in de eerste v van de ronde = 18 v.
Ronde 4: Ch1, *2 v in de volgende st, 1 v in de volgende 2 st, herhaal vanaf * rondom, hv in de eerste v van de ronde = 24 v.
Rondes 5 & 6: Ch1, 1 v in elke v rondom, hv in de eerste v.
Ronde 7: Ch1, *v 2 sam, v 2, herhaal vanaf * rondom, hv in de eerste v van de ronde = 18 v.
Ronde 8: Ch1, *v 2 sam, v 1, herhaal vanaf * rondom, hv in de eerste v van de ronde = 12 v.
Ronde 9: Ch 1, *v 2 sam, herhaal vanaf * rondom, hv in de eerste v van de ronde = 6 v.
Knip zowel garen als draad af en knoop ze af. Verberg de uiteinden door ze in het midden van het schuursponsje te trekken.